Bonniers konsthall.

Det verket jag valde är en massa filmklipp, små korta filmklipp från 400 olika filmer, alla klipp är i 3D vilket gör allt lite häftigare. Allt sitter ihop på ett speciellt sätt och i sin tur bildar en tidslinje medhjälp av alla filmklipp. Alla klipp sitter på ett speciellt sätt så att det ser ut som att allt sitter ihop på något speciellt sätt vilket är otroligt snyggt. Filmklippet hänger uppe på en väg i ett rätt så litet svart rum. Jag får ett intryck av att allt hänger ihop så bra och att det går att skapa konst av massa filmer som jag själv aldrig kunnat komma på. Eftersom att verket är så otroligt och visar en tidslinje så får jag en känsla av att hur fort utvecklingen har gått om man tänker efter, och det är svårt att tänka efter när man bara sitter och filosoferar, men med detta konstverk så får man en uppfattning om hur allt ligger till och hur fort det har gått egentligen. Jag finner detta verk så otroligt fantastiskt och underbart, just därför valde jag detta verk, hur han byggt upp allting med massa olika filmklipp för att sedan skapa en tidslinje som sitter ihop och ser otroligt snyggt ut tillsammans. Fantastiskt är det ända ordet jag får fram.

Jag har bara svarat på de 5 första frågorna, eftersom att jag jobbade ikväll och hade en dåligt tidsplanering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0